De GPS Sales Challenge
Tijdens de GPS Sales Challenge krijgen teams de opdracht om zoveel mogelijk omzet te genereren of besparingen te vinden. De teams vinden bedragen in een begrensd gebied met behulp van GPS-apparatuur. Het begrensd gebied kan zowel een mooie bosrijke omgeving of stad als een stad zijn.
Misschien is het zo dat de teams verschillende informatie gekregen hebben… En hoe om te gaan met overlappende regio’s? Wie lukt het om een optimale samenwerking op te zetten?
Na afloop van het programma koppelt een teamcoach de resultaten terug, zowel op team- als organisatieniveau. Wij maken de effectiviteit van de samenwerking inzichtelijk in cijfers. Vervolgens start de procesbegeleider de dialoog in hoeverre de groepsprocessen tijdens deze serious game herkenbaar zijn in de dagelijkse praktijk.
Thema’s
Deze werkvorm is geschikt voor de volgende thema’s:
- coöperatie versus competitie
- informatie-uitwisseling
- werken aan een gemeenschappelijk doel
- synergie
Benieuwd naar een praktijkvoorbeeld? Bekijk dan de casus van Rijkswaterstaat.