Wie zijn wij in de nieuwe visie?

Na een flinke reorganisatie en een interne verhuizing zocht een team van de Rabobank naar een vernieuwde, interne dynamiek en een nieuw gezamenlijk startpunt. De visie en de richting waren bekend, maar wat betekende dit voor het bestaansrecht, de inrichting en de omgeving van dit team?

Belangrijk, voorafgaand aan een actieve werkvorm, was het afstemmen van het resultaat van de teambuilding. De deelnemers moesten een positief gevoel overhouden aan de dag en zij zouden zelf aan de slag moeten met hun propositie. De uitkomst was een werkvorm die wij de Filmfabriek genoemd hebben. Opgedeeld in subteams moesten zij een film maken over wie zij zijn binnen de organisatie. Deze werd vertaald vanuit de reeds bekende visie en richting, in de vorm van bijvoorbeeld een reclamefilm, een wervingscampagne en een item voor in het journaal.

De teams dienden alles zelf te doen. Van filmen, tot acteren, tot het verzorgen van filmlocaties en de noodzakelijke relikwieën. Vervolgens, niet onbelangrijk, dienden de films onderling op elkaar afgestemd te worden. De producties moesten namelijk voor onbekenden herkenbaar zijn van snit, in beeld en taal. Het draaide uit op een leuk dag, die ook zeer leerzaam was op afstemming en samenwerking, met de nodige inzichten en gezamenlijke beelden.

Logo klant Rabobank