Header_feestbrief

We hebben… een zusje!

 

Logo_Holland_INcompany

Het hing al enige tijd in de lucht en voor degenen die ons wat beter kennen is het geen verrassing meer, we hebben een nieuw familielid. Al enige jaren koesteren we de wens van ‘gezinsuitbreiding’. Hoewel de Outing Holland familie na 25 jaar best groot is, vonden we dat er toch nog een telg miste in onze dienstverlening. Een familielid dat ons nog completer maakt dan we al zijn. Met trots is hier ons nieuwe label; Holland INcompany.

Steeds vaker weten organisaties ons te vinden voor andersoortige diensten. De naam Outing Holland blijkt dan niet altijd de juiste verwachtingen te wekken. Immers, we zijn al 25 jaar koploper op het gebied van ervaringsgericht leren en men verwacht niet direct een bredere en diepere expertise bij onze professionals. Terwijl die er wel degelijk is!

Naast onze expertise op het gebied van ervaringsgericht leren worden we door onze klanten al jaren ook gevraagd en ingezet op onderwerpen die in eerste instantie geen raakvlak hebben met de diensten die we via Outing Holland aanbieden. Onze trainers en adviseurs zijn en worden ook regelmatig betrokken bij andersoortige leer- en ontwikkelvragen. Denk hierbij aan organisatieontwikkeling, talentontwikkeling, MD-programma’s, assessments, strategie-interventies, coaching, intervisie, crisis- en risicomanagementprogramma’s, LEAN-interventies, projectmatig werken, productontwikkelprogramma’s, et cetera. Vaak is onze inzet een spin off van de kwaliteit die Outing Holland levert.

Daarom een ander label naast het vertrouwde Outing Holland merk; Holland INcompany, een merk dat zich sterk maakt voor het creëren van professioneel plezier in organisaties. Dat doen we door mee te denken als het kan en tegen te spreken als het moet. Wij geloven dat als mensen ècht plezier in hun werk hebben, de resultaten beter zijn. Met bevlogen en betrokken medewerkers stijgt de effectiviteit en het succes van de organisatie. Met heel veel trots presenteren wij je – op onze 25e verjaardag – ons zusje!

Kennismakingsaanbod

En we zouden onszelf niet zijn als we niet iets bijzonders hebben waar je wellicht iets aan hebt; “de meedenktank of de tegenspreektank”. Deze “tank” wordt gevormd door een aantal Holland INcompany-experts die op basis van specifieke klantvragen of –onderwerpen meedenken en/ of tegenspreken. Heb je een vraag, onderwerp, thema, wens of behoefte waarbij meedenk- en/ of tegendenkkracht nodig is, laat het ons weten. Uit de vragen kiezen wij de drie meest uitdagende kwesties en deze voorzien we (kosteloos uiteraard) van waardevolle input.

Het spreekt voor zich dat we graag eens aanwaaien om meer te vertellen over ons zusje maar ook om eens mee te denken of tegen te spreken. Doen we met heel veel – professioneel – plezier :).

Nieuw: The Chinese Highway

 

Chinese_Highway_600x250

Hoewel ons aanbod aan ervaringsgerichte werkvormen best uitgebreid is, blijven we nieuwe en vernieuwende werkvormen ontwikkelen en inzetten. Graag introduceren wij hierbij onze nieuwste activiteit; The Chinese Highway. Een binnen- en buitenactiviteit waarbij werkelijk iedereen van elkaar afhankelijk is en waar de ketting zo sterk is als de zwakste schakel.

Kleinere teams krijgen de opdracht om met de andere teams een zo lang mogelijke veilige en effectieve gezamenlijke ‘snelweg’ te bouwen waarover een bal zo snel mogelijk naar een gemarkeerd eindpunt dient te rollen zonder van de ‘track’ te vallen. Deze opdracht valt uiteen in een desingfase, een bouwfase, een testfase, een operationele fase en eventueel een “LEAN-fase” (verbeteracties). Er zijn verschillen taken en rollen te verdelen.

Elk team heeft een eigen deel van het te bouwen traject en een hoeveelheid specialistisch materiaal. Als men efficiënt samen werkt kan er een enorm lange weg ontstaan met bochten en hoogteverschillen. Hoe langer de afstand en hoe hoger de snelheid van de bal hoe be-ter. . O ja, wil je zelf een werkvorm ontwikkelen en wil je daar eens over sparren, we schuiven graag aan.

Save the dates: Beleef De Zandbak lente en zomer editie

 

Zandbak_600x250

Het klinkt misschien nog ver weg; ‘na de zomervakantie’… Toch willen we je graag attenderen op één van de evenementen waar wij ons hart aan verpand hebben; Zomerfestival Beleef de zandbak 2016. De tweede editie van dit festival staat symbool van spelend leren en lerend spelen en is bedoeld voor professionals die zich met leren en ontwikkelen bezig houden.

Nu al de sfeer proeven? Als opwarmer van het zomerfestival vindt op 29 maart een lezing plaats met als thema ‘De weg van de eenvoud’, met Godfried Ijsseling.

Zomerfestival Beleef de Zandbak

Als specialist in ervaringsleren is Outing Holland ook dit jaar weer hoofdpartner van het Zomerfestival Beleef de Zankdbak. Twee dagen lang kun je leren, delen, opladen, genieten én netwerken. Samen met je vakgenoten HR(D) professionals, programmamakers, trainers, coaches en adviseurs – collega’s en vrienden kun je genieten tijdens de diverse verrassende, innovatieve workshops en activiteiten op een mooi plekje in Twente: De Zwanenhof in Zenderen.

Tijdens de tweede editie, verzorgt Outing Holland uiteraard weer verschillende workshops. Maar dit jaar willen we graag ook onze relaties uitdagen om een bijdrage te leveren in de vorm van een activiteit of workshop. We bieden je een podium om te inspireren, te ontdekken, te experimenteren of te demonsteren.

Vanaf nu is aanmelden mogelijk. Meld je hier aan als deelnemer. Aanmelden om zelf een bijdrage te leveren als ‘workshopper’ kan ook. Hèt zomerfestival Beleef De Zandbak is het event waar je geweest moet zijn als je nieuwe ontwikkelingen op het gebied van leren wilt volgen.

Beleef De Zandbak Lente Lezing

Tijdens een interactieve lezing op 29 maart 2016 neemt Godfried (senior trainer en adviseur bij De Baak en schrijver) je mee in het proces van omgaan met verandering. Hoe zorg je dat je oog krijgt op het centrum in jezelf? Hoe ziet een team eruit dat verstrikt is in complexiteit en wat is er nodig om weer grip te krijgen? Wat heeft een organisatie te doen die neigt naar controle en beheersing? Aan de hand van levendige voorbeelden uit het publiek legt Godfried uit hoe de weg van de eenvoud vorm krijgt en je richting geeft.

Wij zouden het leuk vinden om je op de lente lezing en het zomerfestival te ontmoeten. Tot dan!

Wist je dat?

 

Wist_je_dat_600x250

Sinds de oprichting in 1991 hebben we…
  • meer dan 1.000 werkvormen bedacht.
  • gewerkt in 15 verschillende landen.
  • meer dan 1.200 klanten mogen helpen.
  • zeker 45 EHBO-trainingen gevolgd.
  • op 153 locaties GPS-punten uitgezet.
  • 36 stagiaires mogen begeleiden.
  • naar schatting zeker 60.000 deelnemers gezien.